Szczepańska Dorota

Sopranistka i instrumentalistka specjalizująca się w grze na małych instrumentach perkusyjnych, w tym kastanietach. Absolwentka Szkoły Muzycznej I i II st. im. Grażyny Bacewicz w Warszawie w klasie gitary Leszka Potasińskiego i Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w klasie śpiewu Małgorzaty Marczewskiej (dyplom z wyróżnieniem). Swe umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Teresy Księżak i Zofii Witkowskiej. Obecnie pozostaje pod opieką artystyczną Claudii Visci w Wiedniu.

Brała udział w wielu kursach mistrzowskich. Występowała m.in. na deskach Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie (Anna w Buncie żaków T. Szeligowskiego pod batutą Łukasza Borowicza), Warszawskiej Opery Kameralnej (Clarice w L'amante di tutte B. Galuppiego pod dyrekcją Tadeusza Karolaka), Schlosstheater Rheinsberg (Palmide
w Argenore  W. von Bayreuth pod batutą Justusa Thoraua),
a także w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego.

Zróżnicowany repertuar śpiewaczki obejmuje liczne dzieła wokalno-instrumentalne, w tym: Zmartwychwstanie G. F. Händla, Pory roku J. Haydna, Stabat Mater  G. B. Pergolesiego, 
Requiem G. Faurégo, Glorię A. Vivaldiego oraz Wielką Mszę c-moll W. A. Mozarta.

Artystka uczestniczyła w wielu festiwalach muzycznych, m.in. w Rheinsberg, Warszawie, Krynicy-Zdroju, Trzęsaczu. Od kilku lat współpracuje z Grzegorzem Duchnowskim. Brała udział w wykonaniu Missa Pro Peccatis Mundi (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Leżajsku) oraz prawykonaniach utworów Missa de Angelis (2012) i Fuga dłoni (Filharmonia Narodowa, 2014).

Wraz z Mirosławem Feldgebelem, Leszkiem Potasińskim i Tomaszem Strahlem zainicjowała powstanie kwartetu prezentującego głównie muzykę kompozytorów hiszpańskich, włoskich i argentyńskich. W swoim repertuarze ma również utwory muzyki rozrywkowej oraz kompozycje jazzowe i  musicalowe.