PRASQUAL

Kompozytor, architekt dźwięku, dyrygent, pianista.

Studiował kompozycję, kompozycję elektroniczną, fortepian i dyrygenturę w Poznaniu u Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, a także w Kolonii i Düsseldorfie, brał udział w kursach kompozytorskich u Briana Ferneyhough, Petera Eötvösa, Christiana Wolffa, Marka André i wielokrotnie u Karlheinza Stockhausena. Osobisty kontakt z Karlheinzem Stockhausenem i jego dziełami miał duży wpływ na myślenie PRASQUALa o muzyce.

Pisał na zamówienie Opery Wrocławskiej, DeutschlandFunk w Kolonii, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Städtische Bühnen Münster, Opery Narodowej w Warszawie, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen i Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu.

Główne obszary jego zainteresowań to dzieła sceniczne, muzyka mikrotonalna, muzyka elektroniczna i ruch muzyki w przestrzeni.

PRASQUAL otrzymał trzykrotnie stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium Kunststiftung NRW, stypendium Landu Dolnej Saksonii, stypendium DAAD, stypendium Deutsche Bank Stiftung w ramach programu Akademie Musiktheater Heute, stypendium Ernst-von-Siemens Musikstiftung i Deutscher Musikrat oraz dwukrotnie stypendium ZAiKS.

Ostatnie zrealizowane w Polsce projekty PRASQUALa to muzyka do baletu Nevermore w choreografii Roberta Bondary w Operze Narodowej, 5 Śpiewów z klatki do tekstów Tadeusza Różewicza w Operze Wrocławskiej, ARCHITEKTURA ŚWIATŁA (trzecia część proejktu operowego ORLANDO) w Poznaniu oraz muzyka elektroniczna do baletu Sześć skrzydeł aniołów w choreografii Jacka Przybyłowicza w przestrzeni Opery Narodowej według autorskiej koncepcji sześcianu ośmiu grup głośników wokół publiczności.

PRASQUAL mieszka i pracuje w Kolonii.